“ Луксът трябва да е удобен. В противен случай той не е лукс. ”

Бременна съм. Как да спортувам?

Автор: Галина Дензел, Специалист по ресторативно движение
Публикувано на 12/09/2012, в категории: Бременност и раждане,Спорт

За никого вече не тайна, че движението по време на бременност е важен фактор за здравето на майката и бебето не само през деветте месеца, но и след раждането. Жените, които спортуват имат позитивно настроение, стабилни емоции и нива на енергия, повишават теглото си умерено, имат по-къса продължителност на раждането, по-бързо връщат теглото си преди бременността, по-рядко имат болки в кръста, таза и гърба. За трениращата жена, връщането на формата е по-леко и кратко, а мускулно-скелетните промени са минимални, което улеснява и грижата за новороденото. 

Бременността на трениращата майка е не само по-комфортна, но и се отразява благоприятно на плода. Бебетата на майки, които имат редовна двигателна активност, са с по-оптимистична нагласа към живота, имат понижен риск от метаболитни заболявания и много бързо възприемат нова информация. 

Тъй като деветте месеца имат своята специфика, нужно е да познавате особеностите на тялото през бременността, така че движението да бъде съобразено с този период и да бъде извор на здраве и тонус. 

Ето някои от промените, които настъпват през 9-те месеца и как те се отразяват на тренировъчните планове: 

През първите 3 месеца обемът на кръвта нараства с до 2 литра. За да се адаптирате към изграждането на новите тъкани и хормоналните промени, добре е да изпълнявате упражнения за разтягане, особено на долните крайници и гърба, както и да ходите или да извършвате друга продължителна аеробна дейност според наличната си енергия. Ако вече спортувате, съобразете натоварването и избягвайте да увеличавате трудността или продължителността на заниманията си, докато не влезете поне в четвърти месец. прочети повече

Коментари

коментар(а)

Powered by Facebook Comments

Коментари

коментар(а)