“ Луксът трябва да е удобен. В противен случай той не е лукс. ”

Възстановяване след раждане – първите 40 дни с упражнения за таза и аеробна работа

Автор: Елисавета Шидерска, Експерт по спорт и хранене
Публикувано на 29/10/2012, в категории: Бременност и раждане,Спорт

Завръщането към тренировки след бременност може да бъде вълнуващ и благодатен процес … също като самата бременност. Моментът да помислите малко за вас настъпи, мили майчета. Връщането към нормалното тегло, форма и фигура отнема време, не бързайте. Подобно на периода на бременност, не забравяйте, че физическото възстановяване е строго индивидуален процес и не трябва да си поставяте цели, донесли успех на други хора. Намерете своя собствен път към влизането в оптимална физическа форма след 9-месечните промени във вашия организъм. Аз започнах с любимия си спорт – “футинга” още на 5-я ден след раждането. Мога да ви помогна с моя план за възстановяване, но трябва да уважаваме вашата лична фитнес форма и да адаптирате тренировъчния план към ритъма на вашето тяло. На мен лично ми помогна много диетата, която следвах в продължение на 4 месеца, заради гестационнния диабет. Малко след раждането на дъщеря ми Маргарита не само възстанових теглото ми отпреди, но свалих още 2 килограма. Сега практикувам всички спортове, които ми харесват – плуване, колоездене, разходки в планината, кръгови тренировки с ластици, тежести, собствено тегло и най-вече – дълги разходки с моето момиче и нейната червена количка.

Храненето след раждането … За миг не съм забравила съветите на моя ендокринолог, който ми каза, че трябва да следвам диетата за гестационен диабет, поне още 2-3 месеца след раждането. Нищо по-лесно, все пак бях хванала цаката на 2200-те калории на ден. Следродилните стандарти на това меню казват, че не е задължително тази диета да се следи стриктно, с теглене на храни и редовни графици. Тя би трябвало да запази същия вид храна, и след “капризите” на първите дни, да се премахнат или ограничат до минимум сладките, мазнините, пържените храни, индустриалните сладкиши …

Що се отнася до количеството на храната, трябва да се консумира подобно на това по време на бременността, но ако НЕ кърмите, се налага да го редуцирате. Ако майката има тенденция да наддава лесно тегло е препоръчително да се тегли на всеки две седмици и да намали храната, ако значително повиши килограмите си. Повече информация за хранителното съдържание на диета от 2200 калории, препоръчителна за гестационен диабет, може да намери, скъпи майки – тук. Аз продължавам да се храня според правилата на тази диета и се чувствам страхотно.

След раждането, както знаем, приоритет за правилното възстановяване имат упражненията за тазовото дъно и корема. Това са двете области на тялото си, които са преминали през най-много промени по време на бременността и ние трябва да гарантираме тяхното възстановяване, преди да маркираме други цели, като например сваляне на килограми или възстановяване на нормалния тренировъчен процес от преди бременността. В началото е особено полезен футингът, защото тялото ви започва да практикува аеробна работа възможно най-скоро след раждането и положителните ефекти се забелезват бъзро. Това се оказва и допълнителна мотивация за продължите с тренировките, въпреки двойните усилия. Ако сте имали цезарово сечение, консултирайте се с вашия лекар. Това все пак е операция и степените на възстановяване са различни отколкото при нормално раждане. прочетете повече

Коментари

коментар(а)

Powered by Facebook Comments

Коментари

коментар(а)