“ Луксът трябва да е удобен. В противен случай той не е лукс. ”

Възстановяване след раждане II – кардио упражнения и кръгови тренировки с бебето

Автор: Елисавета Шидерска, Експерт по спорт и хранене
Публикувано на 30/10/2012, в категории: Бременност и раждане,Спорт

Вашето тяло е започнало процеса на възстановяване след раждането. Шевовете заздравяват и можете да се движите нормално. Карантината до 40-я ден вече е в миналото, но коремът и вероятно други части на тялото ви, ще имат нужда от още време за да се върнат във форма. Няма нужда да се отчайвате. Аз почти да го направя, но изведнъж си спомних кой беше любимият ми спорт преди да забременея – колоезденето. И след като още на 20-я ден след раждането на дъщеря ми Маги бяха изчезнали болките, се метнах веднага на любимото велосипедче. На 40-я ден вече плувах и когато вече нямах подкрепа в грижите за бебето, отново се върнах към джогинг-а с ежедневни двуразови тренировки с количката и бебето. Без необходимост от състезателен ритъм, аеробните упражнения са ни необходими, за да си върнем положителните усещания от спорта. Тренировките ми сега са с леко темпо. Възстановителният процес след раждането се базира основно на кардио упражнения като плуване, колоездене, спининг, джогинг, изкачване на стълби – спортове без удар с повърхност и упражнения за тазовото дъно в комбинация с такива за мускулен тонус – кръгова тренировка у дома заедно с бебето.

Спортове БЕЗ удар с повърхност

Ако сте имали нормална бременност и натурално раждане, от медицинска гледна точка, след 40-я ден, вече би трябвало да се чувствате по-добре. Но това не означава, че вашата фигура и фитнес усещания са същите като преди бременността. Едва когато преминат първите 40 дни след раждането, започва реалното възстановяване на организма за спорт. Имайте предвид, че вашата хормонална среда все още се променя и трябва да бъдете внимателни с практикуването на контактни спортове или екипни такива като футбол, баскетбол, хандбал, където има опасност от контузии заради удара на тяло с тяло или тяло с повърхност. Физическите дейности трябва да бъдат със слабо въздействие в този период, най-вече защото тазовото дъно все още има нужда от време, за да се възстанови. Винаги съм казвала – това е добър момент да отворим хоризонта и за други спортове в нашия живот. прочетете повече

Коментари

коментар(а)

Powered by Facebook Comments

Коментари

коментар(а)