“ Луксът трябва да е удобен. В противен случай той не е лукс. ”

Защо не отслабваме по-бързо?

Автор: Галина Дензел, Специалист по ресторативно движение
Публикувано на 18/03/2013, в категории: Здравословно хранене

На всички ни се иска мазнините да се топят като с магическа пръчка. Понякога обаче кантарът е “заковал” и не иска да помръдне, въпреки стриктната диета. Може би причината е под носа ви:

Прекалявате с полезна храна 

Прекрасно е, че орехите, маслото, кокосовата сметана, меда, какаото, бананите, семената от чиа и безглутеновите бисквитки са полезни, но ако консумирате големи количества от тях, калориите се трупат и имат значение. Само защото една храна осигурява нужни вещества за добро функциониране на тялото, това не означава че може да си позволите да я консумирате в големи количества. Информирайте се колко калории, мазнини, въглехидрати и белтъчини съдържат любимите ви здравословни храни и ако установите, че прекалявате, за известно време използвайте теглилка, за да примете точно колкото ви е нужно.

Храните се на автопилот 

Между срещи, на крак пред хладилника, в колата, през телевизора – често се храним, докато бързаме или мислим за нещо, което ни предстои. Това не позволява да дъвчем добре, да се насладим на вкуса на храната и да се усещаме сити. Още повече, че по-лесно преяждаме и след това търсим още храна. Вместо да превръщате храненето в маратон, отделете време да седнете и да й обърнете внимание – насладете се на аромата, вкуса и структурата й, помислете от къде е дошла, припомнете си любими подобни рецепти – бъдете съзнателни и ще ви стане много по-лесно да укротите стомаха. 

Лишавате се от сън 

Представете си следния сценарий: всяка сутрин ставате в 5:00, за да отидете на тренировка, но килограмите не помръдват. Няколко изследвания посочват ясна връзка между качеството на съня и излишното тегло. Колкото по-малко спите, толкова по-трудно е да отслабнете, защото инсулиновата чувствителност след безсъние намалява, т.е. имате по-малко енергия, изразходвате по-малко калории, а същевременно сте по-гладни и по-лесно складирате, вместо да горите мазнини. Ако не спите поне 8 часа, помислете дали там не е ключът към загадката. За да следите колко спите, можете да използвате безплатното приложение за отчитане на съня и движението dansplan.com – лесно е да си създадете профил и да си поставите цели, свързани със съня и движението. прочетете повече

Коментари

коментар(а)

Powered by Facebook Comments

Коментари

коментар(а)