“ Луксът трябва да е удобен. В противен случай той не е лукс. ”

За емоционалното хранене Част 2

Автор: Галина Дензел, Специалист по ресторативно движение
Публикувано на 21/09/2012, в категории: Здравословно хранене

В част 1 на тази статия ви разкрих защо се храним когато не сме гладни. Независимо дали сте се подложили на нова диета или сте в труден период от живота си, емоционалното хранене показва едно: докато вие се опитвате да се храните разумно или да се справите с тежка ситуация на работното си място, нуждата ви от първична храна: разбиране, любов, удовлетвореност, бива заместена от вторична храна: често сладка и солена.

Изблиците на емоционално хранене се случват най-често вечер, когато волята ни вече не може да контролира емоциите, уморени сме от деня и нямаме сили да потискаме импулсите си. Може би сте воювали с няколко бисквити в шкафа, престрували сте се, че не са там, и накрая пак сте ги изяли, след като сте се опитали да хапнете “само една”.

Холистичните нутриционисти съветват да приемете фактите спокойно и да опитате няколко хода, които гарантират успех.

1. Намалете приема на сладка храна през деня. Доказано е, че ако имате склонност към емоционално хранене, дори малки количества сладки храни, като един бонбон, който сте си взели в офиса, могат да ‘’отключат’’ цяла каскада от злощастни преяждания в края на деня. Ако все пак се налага да приемате сладка храна, в никакъв случай това не бива да е на гладно.

2. Прекратете приема на безалкохолни напитки. Само една безалкохолна напитка може да съдържа дневната ви доза захар. Дори да приемете прясно изцеден плодов сок, съдържанието на захар е достатъчно високо да отключи емоционално хранене в края на деня. Приемайте плодовете цели, заедно с фибрите в тях, за да забавите усвояването на захарта и да предотвратите спадовете в емоциите, които следват след прием на сладко.

3. Ако получите силно желание за сладко или солено, след като вече сте се нахранили, помислете дали сте пили достатъчно вода. Обезводняването е честа причина за такива пориви, а много от нас не приемат достатъчно вода. Изпивайте поне 8 чаши вода дневно, ако се борите с емоционално хранене. При пристъп за сладко, веднага изпийте чаша вода и изчакайте 15 минути.

4. Включете сладки на вкус зеленчуци в ежедневното си меню: това включва домати, моркови, чушки, сготвен лук, картофи и сладки картофи, тиква. По този начин ще приемате въглехидрати, които се усвояват бавно и не причиняват спад в енергията и настроенията. Това ще стабилизира и желанието за сладко преди месечния цикъл.

5. Използвайте силата на подправките: сладките подправки като канела, индийско орехче и карамфил, както и пресния джинджифил и ванилията ще помогнат да овкусите храната си без да мислите за десерт, когато не сте гладни. Добавяйте ги в чаша чай, мляко или кафе или ги използвайте при приготвяне на зеленчуци. прочети повече

Коментари

коментар(а)

Powered by Facebook Comments

Коментари

коментар(а)