“ Луксът трябва да е удобен. В противен случай той не е лукс. ”

За пo-добра стойка на работното място

Автор: Галина Дензел, Специалист по ресторативно движение
Публикувано на 17/07/2012, в категории: Спорт

Повечето хора прекарват работния си ден на бюрото или зад волана. Естествено е стойката ни да страда и от дългите часове пред компютъра. Неправилната стойка в офиса засяга всички основни системи на тялото и може да доведе до мускулно-скелетни, дихателни, храносмилателни оплаквания, проблеми със слуха и зрението, мигрени. Списъкът от симптоми, които могат да бъдат свързани с начина, по който позиционираме тялото си е толкова дълъг, че дори не бихте ги свързали с източника им.

Две са основните позиции на работното място, които може да промените още днес: 

  • позицията на таза спрямо гръбнака и
  • позицията на главата спрямо раменете.

1. Позиция на таза спрямо гръбнака

Тазът е основата, от която да изградите оптимална стойка, защото върху него ще надградите останалите елементи. Много хора не съзнават, че обикновено са седнали на опашката си, което накланя таза назад и скъсява разстоянието между опашката и пубисната кост, като същевременно променя извивката на лумбалния дял на гръбначния стълб. Така вместо тазът да е база за естествена за човешкия кръст лордоза, той дестабилизира останалата част от скелета. Това се отразява негативно на пикочо-половата, храносмилателната, дихателната и кръвоносната система, както и на мускулите на тазовото дъно прочетете повече

Коментари

коментар(а)

Powered by Facebook Comments

Коментари

коментар(а)