“ Луксът трябва да е удобен. В противен случай той не е лукс. ”

Как да качим килограми като свалим размера на дрехите…

Автор: Елисавета Шидерска, Експерт по спорт и хранене
Публикувано на 05/04/2012, в категории: Спорт

Просвещението, обичам да натъртвам аз, е изключително важна част от обучението! Дори и в това по спорт. Да спортуваш не означава само да сваляш килограми, да премахнеш това досадно “бирено” коремче или просто да влезеш в банския за лятото. Не! Спортуването в никакъв случай не означава да използваме нашата суета като основен източник за мотивация. Хората са се вманиачили на тема да свалят килограми, да свалят размери, да променят дупката на колана… Но реалността е друга – 

не трябва да се губи нищо

Това, от което имате нужда, е да добавяме, да надграждаме, да печелим. Дори килограми! Но под формата на мускулна маса, която се побира в по-малък размер дрехи. И тук е главната роля на просветата. Налага се да знаете с какво допринасяте за себе си, за здравето си и какво печелите когато спортувате, когато тренирате.

Доста приятели и клиенти ми казват едно и също, когато започваме да тренираме заедно – “Единственото, което искам, е да махна това от очите и тялото си, а не да ставам Рамбо” и сочат тлъстината на кръста, която някои сполучливо наричат „страничният еърбек”. Това е единствената цел на тяхното спортуване. Отново суетата е мотивът за влизане във форма, а не постигането на добра форма и здраве. Губейки килограми, голяма част от трениращите губят и полезни елементи, които после се оказват нужни за запазване не само на формата, но и здравословното им състояние. Особено в сезон като настоящия – пролетта! Нека припомня още веднъж лемата:

“Ключът не е в това, което губиш… а в това, което печелиш”!

Ще ме попитате „Какво печеля?“ Отговорът е лесен – печели се енергия, сила, издръжливост, еластичност, закалява се волята. И когато печелим всичко това, излишеците от само себе си си отиват. В този случай коланът, който се опитвате да го закопчаете на дупката от миналото лято престава да бъде проблем.

Интегралната физическа форма се поддържа със серия от интегрални физически упражнения, чиито стойности са интегрално подредени по значимост! Ха сега да ви видя… Шегувам се, разбира се. Въобще не е толкова сложно, като висшата математика.

Онзи ден се видях с моя добър приятел Алекс. Каза ми, че бил качил 10 килограма. Помолих го да направи 10 лицеви опори. Успя да направи само 2. Проблемът на това момче не са 10-те килца в повече, а липсата на сила. Алекс няма нужда да отслабва, би било добре даже да „качи”. Генът ви, стилът на живот и придобитите навици са тези, които определят физическата форма, в която се намирате.

Време е да направя кратко резюме на петте най-важни интегрални упражнения

И припомням за любителите на просвещението, че думата интегрален означава “цялостен”. Те са от онези, „простичките”, които спокойно се правят и вкъщи – така че оправдания не се приемат. Във всеки тренировъчен план се отделя време за адаптация, да се усвои наученото и да се затвърди като навик. Именно за това ще се наложи да обобщим: клякания, коремни преси, лицеви опори, раменно повдигане и напъни.

Опитай да направиш 5 серии от всяко упражнение с по 10 повторения в серията. Разтегни добре след тренировка. Хидратирай се добре. И едва тогава ще разбереш защо качването на килограми в мускулна маса, сваля размера на дрехите…

Коментари

коментар(а)

Powered by Facebook Comments

Коментари

коментар(а)