“ Луксът трябва да е удобен. В противен случай той не е лукс. ”

Персонален треньор за бъдещи майки. Тренировка у дома за бременни

Автор: Елисавета Шидерска, Експерт по спорт и хранене
Публикувано на 25/06/2012, в категории: Бременност и раждане

Онези от нас, които очакваме дете и продължаваме с нашия спортен живот, добре знаем, че трябва ДОБРЕ да се вслушваме в сигналите, идващи от нашето тяло. За да планираме добре физическите активности през следващите 9 месеца, най-полезно е да изберем онези спортове, при които няма скоци, удар с повърхност, сблъсъци и да се съсредоточим върху бързо ходене, плуване, колоездене, йога, пилатес, като цяло върху тренировките за мускулен тонус. За тренировката у дома, мили мами ще са ви нужни няколко евтини и лесни за използване фитнес-уреди като постелка, фитнес топка, тренировъчен ластик и леки гири.

Бременността е строго индивидуален природен процес. И това е една условност, с която всяка бъдеща и настояща мама спортистка, би трябвало да се съобразява. Правилата за правилно изпълнение на физическите упражнения както при бременни, така и при НЕбременни е едно и също… тренировката ВИНАГИ завършва с едно добро разтягане на цялото тяло. Броят на седмичните тренировки зависи от мотивацията и свободното време, с което разполагаш, бъдеща мамо!

Освен в традиционната фитнес зала, тренировъчна програма за бременни, която ще ти препоръчаме от тези страници, може да се реализира навсякъде. В моя случай, холът се оказва чудесна домашна зала за тренировки. Снимките на упражненията са направени именно там в 39-та седмица на бременността ми. Използваните гири тежат САМО 1 кг., ластикът е със средно съпротивление, а фитнес топката е с диаметър 75 см., но изборът на уреди зависи от твоята физическа форма и желание за прогрес.

Съвсем наясно съм, че не всеки хол има подходящи условия за правене на упражнения. Нашият е обзаведен СПЕЦИАЛНО в минималистичен стил, за да бъде използван както за ежедневна, така и за фитнес зала за тренировки у дома. Таткото също прави своите домашни тренировки там, което ми припомня, че колкото повече членове на една и също фамилия са замесени в тренировъчния процес, толкова по-големи са шансовете бременната да не изостави упражненията и здравословните ползи да достигнат до повече хора. 

Логично е да притежаваш определен минимум от седмични тренировки, който да ти служи като коректив на предварително начертаните цели. Имай предвид, че адаптацията към упражненията с гири, ластик и фитбол е бърза – веднага ще забележиш, че мускулният ти тонус се подобрява.

И накрая – едно ГОЛЯМО уточнение: бъдещите майки строго трябва да следят своя сърдечен ритъм. По препоръка на лекарите честотата, с която бие сърцето на бременната жена не трябва да надвишава 140 удара в минута при тренировка.

Следват:

1. Разтягане за бременни. Стречинг за бъдещи майки.

2. Тренировка за бременни в домашни условия с фитнес топка.

3. Тренировка у дома за бременни жени с ластик.

4. Упражнения с гири за бременни

Още по темата можете да видите във www.vitaminasport.bg

Коментари

коментар(а)

Powered by Facebook Comments

Коментари

коментар(а)