“ Луксът трябва да е удобен. В противен случай той не е лукс. ”

Петте основни грешки на начинаещия „сваляч“ на килограми…

Автор: Елисавета Шидерска, Експерт по спорт и хранене
Публикувано на 06/04/2012, в категории: Спорт

5-те основни грешки на начинаещия “сваляч” на килограми!?

Балансът между спорт, хранене и естетическа наслада е ключът към успеха. В спорта за удоволствие, или както по рано с право го наричахме масов, има много шаблони, които се спазват без да е необходимо. Да заложим само на една физическа активност и да очакваме вълшебни резултати, не само е демотивиращо, но може да ни причини много щети. Правилното хранене, аеробните упражнения и подобряването на стойката и контрола на тялото е формулата за подобряване на нашата физическа форма като цяло… и за плосък корем, разбира се! Кои са 5-те основни ГРЕШКИ, които всеки нетърпелив да свали излишните килограми любител-спортист допуска, когато започва да спортува?

Първият въпрос, който си поставя всеки от нас, когато стартира е: Сега, когато най-сетне реших да направя нещо за тялото си, дали няма някое “упражненийце”, което бързо да ми свали излишните килограми?

Отговорът е НЕ. Най-доброто упражнение е това, което ти харесва най-много и което можеш да правиш през цялата година. Ключът за влизане във форма са навикът и постоянството. Може да ходиш в най-луксозния фитнес или наемеш най-добрия персонален треньор… но в крайна сметка този, който ще поти тениската, си ти.

Смятам, че като за начало винаги е добре да започнеш с леко бягане или ходене, защото само с един чифт удобни маратонки вече си екипиран да практикуваш този спорт на всяко място и по всяко време… И, на всичкото отгоре, това е идеалният за горене на мазнини спорт. Също можеш да плуваш, да караш велосипед, да се разхождаш с ритъм в парка или да си направиш стресово-разтоварващ поход в планината!

 

Следващият въпрос: Съществува ли идеален час за правене на упражнения?

Най-добрият час е винаги този, който най-добре се адаптира към твоите нужди – някои спортуват сутрин, други по обед, трети предпочитат спокойствието на вечерта, дори нощта… Аз лично спортувам във всеки удобен момент. Чуствам се най-добре вечер, защото тогава ми остава лично време. Ако не успея, не го превръщам в повод да пропусна дажбата си упражнения. Ставам по раничко в събота и неделя и използвам прохладните сутрини, за да заредя батериите за цяла седмица напред.

Трети въпрос: Как се преодолява мускулната треска?

Преди всичко, трябва да си наясно, че е нормално да имаш треска в мускулите, когато започваш да тренираш. Това е един вид «оплакване» от страна на мускула защото си го принудил да излезе от летаргия. Всъщност това са малки скъсвания на мускулни влакна и решението е да повториш това, което ги е предизвикало – още упражнения, но малко по-леки. Или да добавиш джинджифил към ежедневното си меню – натуралното лекарство срещу мускулна треска.

Четвърти въпрос: Кой е най-ефикасният начин да влезеш във форма?

Да работиш с уреди или да правиш аеробни упражнения?!

Идеалният вариант е да комбинираш и двете. Аеробната гимнастика е създадена, за да подсили сърдечносъдовата система /дробове, сърце…/, а тежестите «подхранват» и тонифицират мускулите. 

Петият: Каква е ролята на разтягането при тренировка? 

Съществува един фундаментален аспект, с който не се съобразява НИТО един от начинаещите “свалячи” на килограми и това е разтягането. Има голямо многообразие от упражнения, но най-важни си остават тези, които работят основните мускулни групи – крака, гръб, гърди и рамена. Хубавото на разтягането /ако ви харесва повече и протягане може да го наречете/ е, че е лесно за правене и може да се практикува на кое да е място. Идеалният вариант е да се разтегнеш веднага след като си приключил с ежедневните упражнения, докато мускулите все още са топли, но никога не бива да «дърпаш» повече от необходимото. Разчитай на собственото си усещане и така ще избегнеш контузии. Ако имаш болки в определени части от тялото, би било добре за ги «загрееш» преди физическите упражнения.

Коментари

коментар(а)

Powered by Facebook Comments

Коментари

коментар(а)