“ Луксът трябва да е удобен. В противен случай той не е лукс. ”

Планирате бебе? Подгответе се физически още сега.

Автор: Галина Дензел, Специалист по ресторативно движение
Публикувано на 28/08/2012, в категории: Бременност и раждане,Спорт

Много бременни дами се срещат с мен чак след като започнат да изпитват дискомфорт при седене, стоене или ходене. Други обръщат внимание на движението, едва когато дойде време да свалят последните останали килограми. И двете групи могат да пожънат значителни ползи от правилните тренировки, но техния прогрес не може и да се мери с прогреса на жените, които са се движили редовно преди да забременят. 

Ако тялото на бременната жена е готово за този период, бебето се износва лесно, след раждането възстановяването е бързо и тя може да си спести дискомфорта от често срещаните след раждане болки в мускулите или ставите, гръбначни изкривявания, бавно връщане на предродилното тегло и липса на енергия. 

Добре е да започнете да се подготвяте физически за бременността 6 до 12 месеца преди да заченете – това включва оптимизиране на мускулния баланс и стойката, тренировки за сила, както и оптимизирано пълноценно хранене с естествени продукти.

Предлагам ви няколко ключови елемента, които да включите в двигателния си режим, за да подготвите тялото си за магията на деветте месеца.

1. Намалете времето, което прекарвате седнали на стол или в кола. Дори да сте избрали най-удобното кресло, седенето на стол е неестествено за човешкото тяло и води до промяна в структурата и функцията на няколко мускула в поясната област и дълбоката мускулатура на корема и гръбнака. Особено податлив на стрес е psoas major – мускул, който е разположен дълбоко в корема от двете страни на тялото. Той е честа причина за болки в сакроилиачната става (разположена в издатината на таза), кръста, коленете и проблеми с тазовото дъно. Ако ви се налага да работите с компютър, опитайте да си направите стоящо работно място, или поне ставайте и се раздвижвайте на всеки час. Започнете редовни занимания по стречинг, ако седите седнали повече от 3 часа дневно. прочети повече

Коментари

коментар(а)

Powered by Facebook Comments

Коментари

коментар(а)