“ Луксът трябва да е удобен. В противен случай той не е лукс. ”

Пребиотици за отлично храносмилане

Автор: Галина Дензел, Специалист по ресторативно движение
Публикувано на 25/02/2013, в категории: Здравословно хранене

Какво всъщност са пребиотиците и защо са толкова важни за добрата ни форма?

През зимата в диетата ни има повече ряпа, гулия, праз, лук, чесън…освен сезонът обаче, тях ги свързва и нещо друго – високото съдържание на пребиотици. Чували сте за пробиотици и сигурно в хладилника ви има опаковка от ценната добавка, или пък разчитате на кисело мляко и кефир, за да си ги набавите. 

Какво са всъщност пребиотиците? 

Пребиотиците са храната на пробиотиците, те им позволяват да се развиват, размножават и да процъфтяват в червата ни, а докато ние им осигуряваме храна и подслон, те ни даряват с добро храносмилане, здрава имунна система и защита от различни заболявания. Съвсем накратко, пребиотиците са разтворими фибри, които не могат да бъдат смлени от човека, но се усвояват от колониите живи организми, част от чревната ни флора. За да бъде класифициран като пребиотик, един елемент трябва да не може да се смели от стомаха или да се усвои в червата и да продължава до дебелото черво, където става обект на ферментация и селективно стимулира растежа и активността на полезните чревни бактерии. 

Учените изследват пребиотиците от сравнително скоро – открити са едва през 1995. Засега те включват инулин, олигофруктоза, фруктоолигозахариди, галактоолигозахариди и други видове олигозахариди. 

Най-добре изследвани са инулина и олигофруктозата – в зависимост от дължината на веригата си те служат за храна на пробиотици в различни дялове на дебелото черво. Пребиотици се срещат не само в различни зеленчуци и плодове, те са толкова важни за здравето ни, че галактоолигозахариди има в майчиното мляко – природата гениално е съчетала и пре и пробиотици в първата храна, която приемаме като бебета. прочети повече 

Коментари

коментар(а)

Powered by Facebook Comments

Коментари

коментар(а)