“ Луксът трябва да е удобен. В противен случай той не е лукс. ”

Представени бяха резултатите от националното проучване за корпоративен уелнес

Публикувано на 02/06/2015, в категории: Здравословно хранене,Новини,Спорт

В края на месец май Fine Line представи резултатите от реализираното национално проучване за корпоративен уелнес сред българските компании. Представянето бе направено в рамките на майската конференция на Българската асоциация за управление на хора (БАУХ) “The hard and the soft in HR”, състояла се между 20 и 23 май в Златни пясъци.

Проучването се прави за пръв път и в него се включиха представители (HR мениджъри, изпълнителни директори, маркетинг мениджъри, мениджъри на отдели за вътрешни комуникации или сигурност) на 54 български и чуждестранни фирми. Идеята на Fine Line е да разширява обхвата на инициативата и да я реализира на годишна база с цел съпоставка на резултатите и споделяне на добри практики за здраве, уелнес  и мотивация на служителите в българските компании.

Ето и някои интересни факти, които излязоха от тазгодишното, първо, издание на проучването:

85,3% от компаниите-участнички в проучването вече имат инициативи или практики за превенция и профилактика на здравето на служителите. Най-често срещани сред тях са профилактичните прегледи (91,2%), следвани от спорт или развлекателни игри в офиса (41,2%), като семинари, уъркшопи или тренинги, свързани със здравето (35,3%). Над 90% от всички участници считат за полезно реализирането на подобни инициативи/ програми.

Сред проучените компании, които реализират здравни инициативи на регулярна база, се оказва, че над 50% от всички служители в компанията участват активно в тях.

По-малко от половината компании правят мониторинг за измерване на резултатите от инициативите за здраве, но над 85% очакват подобрение на здравословното състояние на служителите след тяхното провеждане, а над 79% – повишаване ефективността на работата. Едва 17% от компаниите правят сравнение на разходите за болнични и грижи преди и след участието на служителите в инициативи или програми за здраве.

Онези компании, които имат корпоративни политики за здраве на служителите в по-голямата си част намират за нормално да отделят бюджет между 50 и 100 лв. на човек годишно специално за това (35,3%), а над 26% считат, че тази сума трябва да е над 100 лв.

Според участниците в проучването най-интересни форми на социални придобивки с цел мотивация и здраве на служителите, са  здравната профилактика (76,5%) и паричните бонуси (67,6%). След тях се нареждат допълнителните отпуски (61,8%), допълнителното здравно осигуряване и ваучерите за храна -последните две с еднаква значимост (58,8%).

Всяка компания, която има желание да се включи в проучването, може да го направи ТУК

 

 

Коментари

коментар(а)

Powered by Facebook Comments

Коментари

коментар(а)