“ Луксът трябва да е удобен. В противен случай той не е лукс. ”

Три дни с лека храна: ранната подготовка за лятото

Автор: Галина Дензел, Специалист по ресторативно движение
Публикувано на 26/04/2013, в категории: Здравословно хранене

Лесно е да се подготвите за трите “зелени” дни, през които се препоръчва да приемате минимално преработена естествена храна и да наблегнете на зеленчуците.

С по-топлото време ни се иска да свалим не само дебелите дрехи, но и чувството на тежест, което ни оставя краят на зимата. Добрата новина е, че 3 дни на лека храна ще се отразят чудесно не само на тялото, но и на настроението ви. 

Ако се подложите на този лек режим, ще можете по-спокойно да преминете към свежа пролетна храна, ще овладеете процесите на възпаление и ще се почувствате леки и енергични. 

Лесно е да се подготвите за трите “зелени” дни, през които се препоръчва да приемате минимално преработена естествена храна и да наблегнете на зеленчуците. Базирайте менюто си на варива: киноа, кафяв ориз, елда, зелени зеленчуци, пресни плодове и ядки. 

Най-подходящи за този период са всички зеленолистни зеленчуци, краставица, тиквички, моркови, зелена ябълка, лимон, подправки като босилек, мента, магданоз, джинджифил, различни видове сурови ядки. Гответе минимално: чрез задушаване и варене, приготвяйте пресни и свежи салати и смутита. Добавете лечебни чайове и много вода. През този период изключете всякаква пакетирана храна, кафе, млечни продукти, месо и алкохол. 

За улеснение ви предлагам примерно меню, което лесно може да разнообразите и адаптирате по ваш вкус: 

Преди закуска:

Чаша топла вода с лимон или зелен чай 

Закуска:

Зелено смути

Съставки:

1 чаша вода, 1 чаша спанак, парченце джинджифил, ½ портокал – сок, ½ лимон – сок, ½ с.л. мед, 5-6 листенца мента.

Смесете всичко с пасатор.

За рецепти за обяд и вечеря прочетете тук.

Коментари

коментар(а)

Powered by Facebook Comments

Коментари

коментар(а)