“ Луксът трябва да е удобен. В противен случай той не е лукс. ”

Храни се като пещерен човек – изглеждай като модел

Автор: Галина Дензел, Специалист по ресторативно движение
Публикувано на 25/06/2013, в категории: Здравословно хранене

Склонни сме да придаваме особена романтика и привлекателност на миналото – колко хубаво и спокойно се е живеело през седемдесетте години, колко безгрижно е било детството ни, как първата целувка е най-хубавата…

Способността да виждаме отминалите периоди през розови очила характеризира и някои от най-нашумелите тенденции в храненето за здраве и добра форма. Освен ако не живеете в пещера сигурно вече сте дочули за диетата накратко наречена “палео”, от същия корен, който използваме за периода в човешката история простиращ се от 2.6 милиона години до 10 000 години пр. Хр.

На пръв поглед изглежда свръхидеалистично да искаме да се храним като прадедите си от палеолита – все пак период от повече от 2 милиона години обхваща не само разнообразни хранителни източници, но и диетите на различни народи, географски ширини и култури. От началото на 90-те досега обаче, палео-принципите набират скорост и в момента представляват най-мощната вълна, променяща облика на диетите.

Какво предполага Палео диетата?

1. Хранете се само с храни, които са били налични преди навлизането на земеделските практики – това би изключвало зърнени, бобови и млечни продукти, тъй като те са плод на опитомяването на животни и уседналото земеделие.

2. Заложете на по-големи количества зеленчуци и кореноплодни, умерено количество натурално произведено месо, риба, яйца, ядки и естесвени мазнини. За десерт – сезонни плодове в малки количества.

3. Изключете или минимизирайте приема на съвременни растителни мазнини, храни в опаковки, сладки напитки, бързи закуски, десерти.

За разлика от нисковъглехидратните диети , с които милиони хора отслабваха през последните дестилетия, Палео диетата не е нисковъглехидратна диета – в зависимост от нуждите си, можете да приемате достатъчно кореноплодни и зеленчуци за да си набавите значителни количества въглехидрати. Освен да отслабнете, диетата обещава и да сте по-продуктивни, да имате по-добри спортни резултати, да намалите риска от автоимунни и метаболитни заболявания. С един куршум – два заека – от една страна подобрявате здравето си, от друга – като страничен ефект, губите тегло. Не броите калории, не стоите гладни, не теглите всеки грам – вместо това се концентрирате върху качеството на храната си – от къде е дошла, как е произведена и във вкусното й приготвяне.

Прочетете повече…

Коментари

коментар(а)

Powered by Facebook Comments

Коментари

коментар(а)