“ Луксът трябва да е удобен. В противен случай той не е лукс. ”

2 ефективни упражнения за баланс

Автор: Галина Дензел, Специалист по ресторативно движение
Публикувано на 19/10/2012, в категории: Спорт

Всички ежедневни физически дейности зависят от баланса ни. Без добър баланс, бързо усещаме мускулна умора, губим сила във важни моменти, а постиженията ни във фитнес залата и различните спортове не се подбряват колкото сме очаквали. Често се случва липсата на баланс да се прояви и като необяснима болка в кръста след ходене или в неприятно главоболие след спорт.

Тренирането на баланс е често пренебрегвано, затова ви предлагам две простички движения, с които да подобрите баланса си веднага – те ще ви позволят да напреднете както със статичния, така и с динамичния баланс. Статичният баланс ви помага с ежедневните дейности, като работа и домашни задължения, докато динамичният има принос към спортните ви занимания, ходенето и способността ви да реагирате в ситуации, които изискват рязка смяна на посоката, спиране или тръгване.

Преди да започнете упражненията за баланс, пригответе свободна от предмети повърхност. Може да използвате голямо пространство в дома си, или балкона си, както аз направих за илюстрирането на този материал. Събуйте се боси – голяма част от развитието на баланса ви зависи от това колко добре тялото ви може да получава информация от средата – в този случай от позицията на стъпалото ви върху земята. 

Вземете топка за тенис или друга не много твърда топка и направете бавен масаж на ходилата си – поне по 2 минути на страна. Движете стъпалото върху топката от петата към пръстите и обратно, като упражнявате лек натиск. Този масаж ‘’събужда’’ мускулите на стъпалата и подготвя нервната ви система да реагира по-най добрия начин на упражненията. прочети повече

Коментари

коментар(а)

Powered by Facebook Comments

Коментари

коментар(а)