“ Луксът трябва да е удобен. В противен случай не е лукс. ”

Румяна Калчева

Експерт по маркетингови изследвания

Румяна Калчева е Председател на Съвета на директорите, основател и акционер в Маркет Тест АД. Занимава се с частен бизнес от 1992 г. Управляваната от нея агенция специализира в проучвания на потребителското поведение, на реклама, на марки и др.

Румяна Калчева е завършила Социология в Софийски университет през 1988 г.

От 1989 до 1992 е докторант в катедра “Социология” на Софийски Университет и специализира Социология на ценностите в Билефелд, Германия.

За да работи в областта на маркетинговите изследвания, тя предприема различни обучения и  спецализации:

  • Маркетингови изследвания в Burke Institute – Синсинати, САЩ;
  • Рекламни изследвания в QRCA – Ню Йорк, САЩ;
  • Качествени методики в Burke Institute – Синсинати, САЩ и в MK Investigation & Dessarollo – Буенос Айрес, Аржентина;
  • Тестиране на комуникации в ADD+Impact International – Мелбърн, Австралия и в Millward Brown – Будапеща, Унгария;
  • Удоволетвореност на потребителя в Metric – Пуна, Индия.

Обучението й по професионален мениджмънт включва:

  • Стратегическо планиране в American Management Association International – Чикаго, САЩ;
  • Управление на проекти и 
  • Управление на човешки ресурси в рамките на програма T.R.A.D.E. и др.

От 1994 г. Румяна Калчева e член, а от 1999  до 2005 г е Национален представител за България на Световната организация на маркетинговите изследователи (ESOMAR).

Румяна Калчева е завършила Немска Езикова Гимназия в гр. Бургас. Ползва немски, английски и руски език. 

 

Коментари

коментар(а)

Powered by Facebook Comments