“ Луксът трябва да е удобен. В противен случай той не е лукс. ”

По случай 99 брой на Cosmopolitan излезе “Най-важната книга за диети”, която бе създадена с помощта на Fine Line

Публикувано на 25/04/2012, в категории: Новини

По случай 99 брой на Cosmopolitan излезе “Най-важната книга за диети”, която бе създадена с помощта на Fine Line. Всички дами (а защо само дами?!), които държат на себе си, могат да си купят изданията, за да научат колко лесно е да изглеждаш и да се чувстваш перфектно! Прочетете добронамерените и експертни съвети на Fine Line консултантите д-р Райна Стоянова, Елисавета Шидерска, Ирина Кирякова и Мартин Гаджев. Ще се радваме да споделите мнения!

По-долу можете да видите диетата на Fine Line, за да предизвикаме още по-голям интерес към книгата:

 

Диетата Fine Line

Да живееш здравословно е изкуство! Съживи комфорта и самочувствието си, за да изглеждаш и да се чувстваш страхотно… завинаги.

Холистично начало

В желанието си да формулират нови принципи и индивидуален подход, български екип от специалисти основава Fine Line, като подхождат лично към нуждите на всеки клиент за постигане на здравословен начин на живот, което включва изготвяне на индивидуални програми и меню. Спазването на балансирания режим, тоест редовната консумация на храната, приготвена от Fine Line, както и другите компоненти от индивидуалната ти програма, е продължителен процес, който изисква редовно наблюдение от консултантите, за да бъдат проследени резултатите и да се извършват навременни корекции в режима ти, когато това се налага.

Да си здрава и енергична току що стана по-лесно!

Диетата Fine Line отговаря на всички принципи на здравословното и балансирано хранене.

Не пропускай хранене. Дори когато не си гладна, не изяждай цялото количество храна, но задължително хапни! Препоръчително е храненията ти да са разделени от максимум 3 часа, като през това време по-добре не слагай нищо в устата си, освен вода! Именно това кара метаболизма ти да гори калории – като огъня, който би угаснал, ако не му слагаш съчки.

Пий повече вода във всичките й разновидности – минерална, газирана, топла, студена, с лимон…. Започвай деня си с еликсир от 1 или 2 чаши топла към гореща вода (около 40 градуса) на гладно, с разтворени в нея с.л. суров мед и също толкова био ябълков оцет. Половин час след това можеш да пристъпиш към закуската.

Пропусни кафето. Липовият чай е чудесен за старт на деня. Можеш да включиш и зелен чай, но забрави захарта. Подслаждай всичко с ч.л. суров био органичен мед или сироп от агаве.

Движи се повече! Дали ще изкачваш стълби, ще се разхождаш, ще паркираш по-далеч от офиса или ще спортуваш (фитнес, зумба, танци, плуване…), няма значение! Много е важно обаче редовното и не чак толкова силово натоварване.

Наслаждавай се на храната. Може да не звучи особено научно обосновано, но е много важно храненето да бъде ритуал за теб и да му обръщаш необходимото внимание – като всичко, което предприемаш с любов. Яж бавно, дъвчи продължително и с удоволствие и не мисли за резултатите, те ще се появят от само себе си.

Наспивай се. Сънят е много важен, за да си здрава, слаба и пълноценна. Когато тялото ти е лишено от минималните 7 часа сън на денонощие, то намира начин да компенсира това (най-малкото защото не възпроизвежда нормалното количество серотонин). Най-често компенсацията е със сладки храни. А и по презумция недоспиването води до засилване на апетита.

Базова диета на Fine Line

Базовият хранителен режим не е индивидуален и е подходящ за всички. Състои се от 3 етапа.

Етап 1: Редукция на теглото

Времетраенето на диетата зависи от килограмите, които имаш за сваляне. Препоръчителният период е от 1 до 3 месеца, а базата, на която да прецениш това, е изходното ти тегло и метаболизма.

Параметри: от 1 до 8 кг. – 1 месец; от 8 до 15 кг. – 2 месеца; 15-20 кг. – 3 месеца. Ако искаш да свалиш повече от 20 кг. трябва да удължиш периода. Важното е да отслабваш постепенно, за да получиш устойчив резултат. Винаги трябва да си поставяш реалистични цели. Те могат да се изчислят чрез установяване на твоя

ИТМ (индекс на телесната ти маса) например.

Система на хранене

Храненето трябва да бъде петкратно за 24 часа и да съдържа не повече от 1200 kcal за жени и 1800 kcal за мъже. Тези ограничения спазваш 6 дни в седмицата, седмият ден е денят на удоволствието и в него можеш да си хапваш всичко, което обичаш, но без да прекаляваш с количествата. По време на този етап от диетата не трябва да ядеш нищо между храненията, но можеш да пиеш неограничено количество вода (поне литър и 1/2 дневно). Приемай я на малки глътки, преди или след хранене (не и по време на хранене).

Закуска

Най-добре да е съставена от бавни въглехидрати (пълнозърнести продукти) и пълноценни белтъчини (яйца, млечни и месни продукти).

Варианти:

Всички съдържат чаша кафе или чай, подсладени с мед.

1. Овесена закуска

3 с.л. фини овесени ядки, накиснати от предишната вечер в

120-140 мл мляко, 1 с.л. натрошено ленено семе, 1 с.л. чия, подсладени с алтернативни подсладители като мед, сироп от агаве, кленов сироп и други, можеш да добавиш и половин ябълка или круша, 3 ягоди или шепа дребни плодове.

2. Омлети – приготвени 1 яйце и 2 белтъка

Омлет с шунка – нарязана на ситно пуешка шунка от бяло месо с 1,5% масленост;

Омлет със зеленчуци – грах, морков, нарязана на ситно черна маслина, царевица;

Омлет с кашкавал – настърган полумаслен кашкавал 30 г.

3. Сандвичи-тостове

Тост прошуто – 2 филийки пълнозърнест ръжен хляб с прошуто, пармезан, домати, краставица, маруля, запечени на тост;

Тост с пилешко филе – 2 филийки пълнозърнест ръжен хляб с парче пилешко филе от бяло месо, 20 г сирене Бри, резенчета круша и маруля; 

Тост със сьомга – 2 филийки ръжен хляб, запечени на тост с парче сьомга, краставици, маруля, крема сирене-полумаслено, лук, лимон и риган.

Междинно хранене

Важно е да не го пропускаш, защото поддържа нивата на кръвната захар постоянни и кара метаболизма да работи. Може да не изяждаш цялото количество, но задължително хапни.

Варианти:

1. Фреш от цитруси (300-350 мл);

2. Салата от пъпеш, джиджифил и грейпфрут (1 порция 200 г);

3. Микс от ядки и плодове – шепа (50 г) микс от сурови бадеми, кашу, орехи, стафиди, сушени на слънце, червени боровинки и ананас;

4. Малка ябълка.

Обяд

Най-удачният избор е салата от пресни зеленчуци и смесена сготвена храна. Обядът на работещото момиче трябва да бъде пълноценен, но не прекалено засищащ, за да не доведе до желание за сън в останалата част от работния ден.

Варианти:

1. Салата с рукола, пъпеш и сирене фета (200 г);

2. Ястие от зеленчуци с кайма (250 г);

3. Средиземноморска салата с карфиол (220 г);

4. Пълнена пица (1 парче от около 200 г);

5. Салата от моркови със стафиди и кисело мляко (1 порция 250 г), овкусена със зехтин и балсамико;

6. Киш с броколи и домати.

 

Следобедна закуска

В тази част от деня най-много ти се яде сладко заради инсулиновия пик на организма. Поглези се с малки количества от любимия си десерт, 4 парчета (28 г) черен шоколад или шепа дребни плодове.

Варианти:

1. Цедено кисело мляко, залято с био органичен мед и поръсено с орехи (200 г);

2. Мус от 2 печени ябълки и 2 белтъка на сняг, разбити с кафява захар;

3. Шоколадово-бананово браунис (85 г).

Вечеря

Трябва да е по-протеинова, за да те засити и да не е много калорична. Изгради си навик да вечеряш поне 2 часа преди сън. Сега е моментът да си хапнеш риба, морски дарове, пилешко, пуешко, телешко и прочие месо без свинско, тофу и т.н.

Варианти:

1. Пилешко руло с аспержи и извара;

2. Сьомга във фолио;

3. Тофу шишчета със задушени броколи.

Етап 2: Поддържане на теглото

Този период е предназначен за регулиране и стабилизиране на теглото, за възпитаване и поддържане на здравословни хранителни навици. Петкратното хранене си остава като система, но можеш да увеличиш качеството на удоволствията, за сметка на тяхното количество. До този момент организмът ти би трябвало да е привикнал към по-често хранене на малки порции и да се задоволява със сравнително малко количество храна.

През втория етап можеш да добавиш екстри в менюто си. В деня на удоволствието вече няма ограничения, а течностите, поемани между храненията могат да бъдат различни, не само вода. Независимо от етапа на диетата, за твоето здраве, добър тонус и настроение, Fine Line горещо те съветва да правиш секс, заради силния му ефект върху нивата на хормона на щастието. Освен редуването на различни оргазми и наслада за всичките ти сетива, в деня на удоволствията си почивай добре, мързелувай, отиди на СПА… и се опитай да не мислиш за храненето си. Това няма да се отрази на фигурата ти, даже напротив – ще стресира машинката на метаболизма ти и ще я накара да работи по-бързо и ефективно още на другия ден. През останалите дни спазвай основните правила на диетата, а рецептите, които ще намериш в книгата, ще се впишат във всеки един от етапите.

Етап 3: Изход от режима на хранене

Дължината на този период е поне месец. Изход от диетата не означава връщане към старото порочно тъпчене както ти падне. Идеята му е да автоматизираш храненето си и да затвърдиш режима си, така че да запазиш постигнатите резултати.

Дневното планиране на храненето ти си остава, без напрежение и ограничения, но освен него трябва да се погрижиш и за движението – трябва започнеш да развиваш мускулите си. Двете основни форми физически упражнения – тези за издръжливост и силовите тренировки – влияят различно върху структурата ти. Тренировките за издръжливост увеличават способността на мускулите да произвеждат и използват енергията, която им е необходима, за да се свиват. Силовите тренировки пък създават повече мускулна маса, която е необходима, за да изгаряш по-лесно мазнините.

Мускулите са основните консуматори на енергията в тялото, така че колкото повече мускули добавяш, толкова повече енергия имаш и натрупваш по-малко мазнини.

Физическата дейност и физическите упражнения са като зеленчуците – съществуват във всякаква форма, размери и вкус – и почти всички са полезни за теб. В зависимост от собственото ти здраве и опит, можеш да включиш в режима си следните активности:

1. Всякакъв вид ходене – разходките в мола също се броят!

2. За сила – вдигане на тежести, разтягане с пружини и колани, бодибилдинг и други. Всички те помагат за възстановяване на мускулните влакна и за увеличаване на мускулната маса.

3. За сърдечно-съдова издръжливост – всяка дейност, която повишава пулса за продължителен период от време. Това увеличава общата издръжливост, изгаря калории и подобрява функцията и ефективността на сърцето. Потенето помага за изхвърляне на токсините, които всекидневно се натрупват в тъканите.

4. За гъвкавост – тя предотвратява увреждания на ставите и подобрява тонуса.

В изходната фаза на диетата Fine Line трябва да се научиш също да владееш емоциите си и да осъзнаеш, че можеш да накараш храната да работи за теб. Вече си наясно кога, какво и колко трябва да ядеш, за да се чувстваш добре. И най-вече – как да се наслаждаваш на дребните удоволствия. Не е страшно, че приемаш „лоши“ храни от време на време. Първата хапка няма да те върне отново в началото. Но трябва да се научиш сама да ги ограничаваш, да не прекаляваш и да не се поддаваш на забързания си начин на живот.

Плюсове и минуси на диетата Fine Line

Диетата всъщност представлява дългосрочен здравословен режим на хранене и ти осигурява постепенно и бавно отслабване – най-здравословният начин да се вталиш – при това без да се лишаваш от удоволствията на живота. Когато я започнеш обаче, трябва да се примириш, че тя е начин на живот и ще я спазваш за много дълъг период от време, а най-добре завинаги (с редки прегрешения, разбира се).

За да получиш оптимални и устойчиви резултати обаче, трябва задължително да се съобразиш с индивидуалните нужди на организма си и да се свържеш със специалистите от екипа на Fine Line, които да вземат под внимание всичко, от което се нуждае тялото ти, за да ти изготвят здравословен план. Те ще те улеснят като ти доставят и храна, съобразена с дневното ти меню, на посочен от теб адрес.

 „Изглеждам, както искам и избягах от йо-йо ефекта“.

„Имах проблемна бременност и пет месеца бях прикована към леглото. Напълнях с 26 кг, които за моите 160 см височина са много. Никога преди не бях имала проблеми с теглото си (преди да забременея бях 43 кг), и реших, че ще се справя лесно. Така минаха 6 месеца, а аз не отслабвах и грам. Накрая се паникьосах и започнах да опитвам всички възможни диети и режими на хранене. Първо бяха зелевата супа и Аткинс, после – китайска и белгийска, накрая стигнах до Зоната и до Лунната диета. Нищо не помагаше – свалях 4-5 кг и после си ги връщах обратно. Голяма мъка беше цели 4 години поред. След този период успях някак си да започна да се храня по-разумно и балансирано – гладувах само един ден в седмицата, отслабвах и стигнах до 50 кг.

Забременях втори път на 41 години. Пак проблемна бременност, пак 5 месеца в леглото… но този път напълнях само 12кг. Веднага след като родих и мина периодът на кърменето, се захванах с отслабването. Този път не исках да премина през всички опити за диетично хранене, да се боря с йо-йо ефекта, да гладувам… и порових в интернет, за да намеря нещо по-ефективно. Така попаднах на Fine Line. Сайтът и диетичният принцип на компанията ме впечатлиха. За 3 месеца ми обещаваха да отслабна с 8 кг, като мина през 3 фази –отслабваща, затвърждаваща и заключителна. И всичко това с редовно хранене 5 пъти на ден. Записах се в тяхната програма и започнах да се храня, както ми препоръчваха – петкратно, с пиене на много вода, с балансирани менюта, изготвени от специалистите им. Още първата седмица бях удивена – ядях по 5 пъти на ден, включително хляб и сладки неща, а до следващия петък бях отслабнала с килограм и половина. Това продължи и втората седмица, а на края на месеца бях с 4 кг по-малко. Бях супер щастлива и мотивирана. Започнах и спортни занимания, както ми препоръчаха – ходех на йога и на зумба. През втория месец започнах да огладнявам в определените часове. Хапвах си и в края му отслабнах с още 2 кг и половина. Изглеждах много добре и се харесвах. Самочувствието ми се върна и бях доволна от постигнатото.

Третият месец беше още по-лесен. Отслабнах с още 1 кг –забави се темпът на отслабване, но ме увериха, че това е напълно нормално. Този месец беше за излизане от програмата, но аз вече не исках да излизам, защото се чувствах добре. И се оказа, че може и да продължа да се храня така, както ме научиха. Дори и сама. Дадоха ми и рецепти, по които да сиготвя у дома. И до днес се храня 5 пъти дневно, не пропускам ядене, консумирам много неща – научих се да си хапвам в по-малки количества и се чувствам страхотно. Така се наслаждавам на храната, не се тъпча. Изглеждам, както искам и избягах от йо-йо ефекта. Дори и да не внимавам всеки ден какво ям, след всяка „забежка“ веднага се връщам към режима, и отново съм добре. Резултатите от годишните ми медицински изследвания са добри, запазих килограмите си и успях да убедя не един и двама да направят същото – да опитат Fine Line диетата, за да се почувстват добре. Все пак, всичко е въпрос на постоянство, на желание и на личен избор.“

– Г.В., 47 години

Коментари

коментар(а)

Powered by Facebook Comments

Коментари

коментар(а)