Fine Line стартира дългосрочна кампания за здравословен начин на живот
Публикувано на 18/04/2012, в категории: Новини

Fine Line привлича най-добрите експерти в областта на здравето и лайфстайла, за да промени вредните навици на българина. Боги от БГ Радио става посланик на каузата.
Днес представихме официално пред избрани медии новата ни и единствена по рода си компания за здравословно хранене и начин на живот, Fine Line. Различното на нашата компания е интегрираният подход. Предлагаме серия от услуги, свързани с хелтиливинг – освен здравословна сготвена гурме храна, предлагаме също консултации в различни области на здравето и лайфстайла, за да може всеки човек да получи максимум познание и опит в рамките на индивидуалната си програма, без да губи време и усилия… и същевременно да бъдат задоволени всичките му материални и духовни потребности или поне да бъде насочен как да го направи сам.
Малко след основаването ни, стартирахме кампания за масово популяризиране на правилното и балансирано хранене, и пълноценен начин на живот по специализирани медии. Основната причина за това бяха различни социологически изследвания в родната ни страна, предоставени любезно от Market Test. Те показаха, че българинът не само не умее да се храни здравословно, но също така не се движи достатъчно, не спортува, не ходи на психолог, не посещава културни събития и има доста изкривена представа за диетата като понятие.
С кампанията искаме да докажем, че всъщност здравословният живот е не просто полезен, но може да бъде също лесен и приятен. За целта, през първите месеци, екипът ни привлече едни от най-добрите специалисти в различни области – като д-р Силвия Паскалева, д-р Стефка Стефанова, доц. д-р Румен Бостанжиев, д-р Силвия Еленкова, проф. д-р Любомир Стойков, Виргиния Захариева, Мартин Гаджев… надяваме се да има още много! Fine Line разполага дори и с онлайн консултанти извън страната, за да могат всички да бъдат запознати с тенденциите в храненето и спорта от САЩ и Европа – към момента те са Галина Толкингтън (САЩ), Елисавета Шидерска (Испания). Най-важното е, че процесът по привличане на специалисти в различните области не е приключил. Идеята е всички, които са експерти в областта си, имат холистичен подход и искат да участват в кампанията по популяризиране на здравословния начин на живот в България, да се присъединят.
Тези експерти ще са „говорители“ на добрата кауза, ще разказват за новостите в техните сфери и ще съветват съгражданите ни как най-безболезнено да преодоляват трудностите по пътя към положителната промяна и отказването от вредните навици – независимо дали те са свързани с физически, психически проблеми или зависимости. Визионерът и собственик на Fine Line, Гергана Вълова, твърди:
„Здравословният и пълноценен начин на живот е въпрос на личен избор. Fine Line не налага лишения или ограничения, всичко е позволено. Но с мярка. Бихме искали да покажем къде е границата и да улесним хората в България, които са подложени на сериозен стрес – особено през последните години. Тази стресова неблагоприятна среда води след себе си редица негативни последици, най-вече за физическото и психическото здраве на хората тук. Социалният и духовният живот на българина също страдат от това. Ето защо искаме да покажем как да бъде постигнат балансът, златната среда. Въпреки нездравословния климат, в който живеем.“
Първият официален посланик на Fine Line кампанията ни е Богдана Трифонова – водеща на сутрешния блок на БГ Радио „Стартер“, позната и от телевизонния ефир в предишния сезон на „Часът на мама“ по BTV. Не само защото е привърженик на каузата, но и заради самата себе си, Богдана реши да опита услугите на Fine Line лично – за да може да разкаже от първо лице дали и доколко е ефективен методът на компанията. Затова разработихме за нея индивидуална програма, посредством която тя да влезе във форма и да се чувства още по-добре.
Днес споделихме някои от любопитните, но същевременно доста притеснителни факти, извлечени от данните на Market Test за последните пет години:
Хората с нормален BMI (Body mass index) в България са само 45.15%. С наднормено тегло (или BMI от 26 до 30) са повече от 26.5%, което ни нарежда на челните места в света по наднормено тегло – около 30% от населението в света е с наднормено тегло. Хората с много висок BMI (или с диагноза „затлъстяване“) са около 9.30%, което показва сериозен проблем. Процентът на мъжете с наднормено тегло са повече от тези проценти при жените – 32.19% срещу 21.08% при жените.
На въпроса „Как се чувствате?“ по отношение на теглото, през изминалата година близо 30% от градското население на възраст от 15 до 69 години се чувства с тегло над нормата. Останалите 70% отговарят отрицателно (което показва ниско осъзнаване на проблема). Интересното е, че процентът при хората с по-висок социален статус (респ. образование, доходи, интереси) е по-висок (с около 10%) и те реално се грижат повече за себе си, включително като превенция на здравето.
Трендът за последните пет години е към увеличаване на заболелите хора – главоболието се е увеличило с над 25%, настинките – също. Тези факти показват по-ниско ниво на имунитет при българите. Високото кръвно налягане е едно от опасните и често срещани заболявания в България, и е причина за много други болести и оплаквания. Данните показват, че от 12%, то скачило на 20%. Нивото на хорестерола също нараства. Тези болести са тясно свързани с високото ниво на стрес и реално Fine Line може да помогне именно за тяхната превенция и профилактика.
На въпроса „С какво предпочитате да се храните и какво купувате най-често?“, като запитването е направено най-вече за онези продукти, които имат отношение към здравословния начин на живот, населението се раздвоява на 2 групи. Представителната извадка за градско население на възраст от 15 до 69 години с нисък и среден статус и хората с висок такъв (доходи, висше образование, пътуващи много често в чужбина и имащи висок стандарт на живот – около 10%). За първата група (54%) интерес представляват по-икономичните продукти и около 45% търсят нискокалорични храни и органични продукти, а само 20% знаят какво е Феър Трейд. Във втората група над 60% търсят органични продукти и здравословните храни, което показва по-голяма познаваемост и осъзната нужда от такива продукти.
По отношение на съставките в храните, които населението избягва, общите данни показват сравнително ниско ниво на познаване на опасните съставки (всички показатели са под 30%). Най-високи са процентите при избягване на изкуствените оцветители и добавки. Най-нисък е процентът при избягване на карбохидратите. Малко по-висок е процентът при населението с по-високи доходи и образование – средно с повече от 5%, сравнено с останалото население.
Движението и спорта, които са изключително важна част от здравословния и пълноценен начин на живот също са много ниско застъпени при българите – под 10% са всички, които се подлагат на физически натоварвания по какъвто и да е начин. Не си доставят дори полезни удоволствия като масаж. Най-голям процент са хората, които се занимават с някакъв спорт у дома – гимнастика или йога (около 7%).
Коментари
Powered by Facebook Comments