“ Луксът трябва да е удобен. В противен случай той не е лукс. ”

Топ 10 фитнес храни

Публикувано на 19/07/2013, в категории: Спорт

Опитвате се да постигнете добра форма? Десетте най-добри фитнес храни, препоръчани от Кати Хискок, ще заредят тялото ви така, че да извлича възможно най-много от тренировките и ще помогнат за възстановяването. Следващият път като сте в супермаркета, гледайте да се запасите с тези основни продукти…

Мляко

Съдържащо вода, която хидратира, възстановяващ мускулите протеин, зареждаща с енергия захар и калций за здрави кости, млякото е много подходящо за хората с повишени нива на активност.

Една топла чаша малко преди лягане ще ви помогне да заспите по-лесно и да си осигурите почивката, от която се нуждаете – благодарение на неговите бавносмилаеми казеинови протеини и способността му да увеличи причиняващите сън серотонин и мелатонин.

Полза във фитнеса:

Шоколадовото мляко е дългогодишен любимец на издържливите атлети. Може да звучи нездравословно, но работи, защото съдържа двете важни съставки, които ви трябват след тренировка: въглехидрати за енергия и протеин, който да възстанови мускулите. Домашно приготвен плодов млечен шейк или плодово смути вършат същата работа.

Сушени плодове

Богати на естествена захар, сушените плодове (като стафиди, кайсии и манго) представляват концентриран източник на въглехидрати, което ги прави невероятен снабдител на енергия. Те ще ви осигурят и доза фибри, калий, фитонутриенти, витамини и минерали.

Полза във фитнеса:

Ако не понасяте приема на енергийни добавки по време на дълги състезания, сушените плодове са чудесен естествен заместител, тъй като предоставят достатъчно количество въглехидрати с висок гликемичен индекс, които да ви снабдят с енергия. Целете се към една или две порции преди състезание и две до три за всеки час, в който тичате (една порция е около три сушени смокини). Ако сте състезател, експериментирайте със сушени плодове по-скоро по време на тренировки, отколкото по време на състезание, за да избегнете опасността от това стомахът ви да се превърне в перална машина по средата на състезанието. (Това важи за всички други храни, които не сте консумирали преди).

Броколи

С антиоксиданти, които унищожават свободните радикали, фибри, които спомагащи за храносмилането , плюс пълноценна армия от витамини и минерали, броколито, зелето и спанакът са едни от продуктите с най-богато съдържание на най-хранителните вещества. Те са също така страхотен източник на фолати (естествена фолиева киселина), които се смятат за полезни за сърцето, а също така и за жени, които се опитват да заченат.

Полза във фитнеса:

Когато стане дума за изграждащ костите калций, растителните храни като броколи и зеле предоставят здравословна доза и могат да бъдат добра алтернатива на млечните продукти. Ниските нива на калции ви правят по-уязвими на стрес, особено ако се занимавате със спортове, които изискват издръжливост, затова гледайте да включвате достатъчно калций в диетата си – препоръчително е 700 мг за възрастни на ден.

Сладки картофи

На пюре, печени или на пастет – сладките картофи могат да се използват по най-различен начин, и са по-здравословен избор от обикновените картофи. Дъдържат бета-каротен, желязо фибри и витамин C.

Полза във фитнеса:

Сладките картофи са подходяща добавка към въглехидратната диета преди дълго състезание, като полу-маратон. Освен това, те са богати на калий, който е електролит – и предотвратява мускулните крампи по време на тренировка.

Домати

Освен че са богати на витамин C, доматите съдържат силния антиоксидант ликопен, който дава на плодовете техния очарователен червен цвят. Ликопенът от няколко години се спряга като хранителна съставка, която помага да се предотврати ракът на простатата при мъжете.

Полза във фитнеса:

Доматите могат да помогнат и при програми за намаляване на теглото: плодът се свързва с естествени хормони за загуба на телесно тегло като лептин – тип протеин, който участва в регулирането на метаболитната скорост и апетита.

Банани

Бананите са перфектната фитнес храна: компактна, лесни за дъвчене и пълни с хранителни вещества. Не бързайте да хвърляте обелката – тайвански диетолози открили, че тя не само съдържа дори повече калий, но и серотонин, който повдига настроението и лутеин, който пази очите. Опитайте пълноценния банан – включително обелката – като смути.

Полза във фитнеса:

Бананите съдържат малко по-високи нива на енергия, отколкото други плодове, но калориите идват основно от въглехидратите, което ги прави идеални за презареждане преди, по време или след тренировка. Те са и пълни с калий, което може да предотврати мускулни спазми по време на упражнения.

Бразилски орехи

Всички орехи съдържат големи количества витамини, минерали и фибри, но бразилските орехи са и едни от малкото добри източници на селен – минерал и микроелемент, който помага за поддържането на здрава имунна система и пази срещу сърдечни болести и рак. Полезните за сърцето „добри“ мазнини в орехите намаляват нива на лошия холестерол, но внимавайте: те съдържат доста калории.

Полза във фитнеса:

Честите тренировки и увеличените нива на активност могат да засилят глада и затова е важно да подбирате храни, които са богати на хранителни съставки и които обуздават внезапния глад. Орехите ви засищат повече от други хапвания и затова са мъдър избор за справяне с атакуващия около 4 часа следобяд глад.

Боровинки

Боровинките заслужиха името „суперхрана“ преди няколко години благодарение на високото си ниво на антиоксиданти, борещи се със свободните радикали. За свободните радикали се смята, че обикалят из вашето тяло, увреждайки клетките, предизвикват болести и ускоряват процеса на стареене. Освен това, боровинките съдържат по-малко калории от други плодове.

Ползи във фитнеса:

Както сушените плодове, пресните плодове също са добри за ядене по време и след тренировка, тъй като съдържат въглехидратни захари с висок гликемичен индекс, които снабдяват мускулите с енергия по най-бързия възможен начин. Замразените боровинки (често много по-евтини от пресните) са перфектни за приготовление на смути след тренировка, защото ще възстановят мускулните запаси от гликоген.

Сьомга

Сьомгата е добър източник на Омега 3 мастна киселина, за която се вярва, че поддържа сърцето здраво и забавя ефектите от загуба на паметта.

Полза във фитнеса:

Изберете протеините за перфектното следтренировъчни ястие. Протеините преизграждат и възстановяват мускулите. Богатата на протеини сьомга, както и яйцата и крехкото месо, са чудесен избор.

Какао

Какаото е особено хранително, богато на магнезий, антиоксиданти и амино-киселини. За да извлечете пълна полза, трябва да го консумирате в максимално естествен вид. Счуканите какаови зърна или зърната на прах са най-подходящи – поръсете върху киселото мляко, хапнете с плод или добавете към мюсли.

Полза във фитнеса:

Едно от най-хубавите неща на редовните упражнения е, че позволяват малко повече свобода на действие, когато стане дума за неблагоприятни храни. И няма нищо лошо да се глезите от време на време, нали? Ако ви се хапва нещо сладичко, изберете тъмния шоколад пред тортата или друга висококалорична храна, за да извлечете хранителната изгода на какаото с по-малко добавена захар. Колкото по-високо е съдържанието на какао, толкова по-добре – оглеждайте се за шоколадови блокчета с поне 70% какао.

 Източник: http://www.bbcgoodfood.com/howto/guide/our-top-10-fitness-foods

Коментари

коментар(а)

Powered by Facebook Comments

Коментари

коментар(а)